Radioreclame, billboards langs snelwegen en een campagne op sociale media: DEB heeft zich afgelopen weken breed gepresenteerd als hulp voor de mkb-ondernemer bij energiebesparing. De aandacht werpt vruchten af.
Via de nieuws- en actualiteitenzender NPO Radio 1 was twee weken lang in maart te horen hoe ondernemers energie en geld kunnen besparen. Automobilisten hoorden de boodschap en zagen die tegelijkertijd op billboards langs de snelwegen. Deze twee vormen van campagne zijn inmiddels afgerond. Op de sociale media gaat het aandacht vragen voor DEB onverminderd door.
De aandacht werpt vruchten af, leert een eerste analyse. Bijna 12.000 geïnteresseerden bekeken de website. De toename is direct te herleiden naar de start van de radio- en billboardcampagne. Het aantal actieve gebruikers groeide sterk tot bijna 2000.
Nog enkele statistieken: ongeveer de helft (47%) van de deelnemende ondernemers is vrouw. 55% heeft een account aangemaakt via een desktop-computer; de anderen gebruikten tablet of telefoon. Gebruikers zitten vooral in de provincies buiten de Randstad. Twitter is het meest succesvolle kanaal van de online campagne, of grote afstand gevolgd door zoekmachine Google.