Nieuws

Promotiecampagne succesvol

Radioreclamebillboards langs snelwegen en een campagne op sociale mediaDEB heeft zich afgelopen weken breed gepresenteerd als hulp voor de mkb-ondernemer bij energiebesparing. De aandacht werpt vruchten af. 

Via de nieuws- en actualiteitenzender NPO Radio 1 was twee weken lang in maart te horen hoe ondernemers energie en geld kunnen besparen. Automobilisten hoorden de boodschap en zagen die tegelijkertijd op billboards langs de snelwegen. Deze twee vormen van campagne zijn inmiddels afgerond. Op de sociale media gaat het aandacht vragen voor DEB onverminderd door.

De aandacht werpt vruchten af, leert een eerste analyseBijna 12.000 geïnteresseerden bekeken de website. De toename is direct te herleiden naar de start van de radio- en billboardcampagne. Het aantal actieve gebruikers groeide sterk tot bijna 2000.  

Nog enkele statistieken: ongeveer de helft (47%) van de deelnemende ondernemers is vrouw. 55% heeft een account aangemaakt via een desktop-computer; de anderen gebruikten tablet of telefoon. Gebruikers zitten vooral in de provincies buiten de Randstad. Twitter is het meest succesvolle kanaal van de online campagne, of grote afstand gevolgd door zoekmachine Google.

Deel dit bericht
Facebook
Twitter
LinkedIn

Meer nieuws en tips

DEB houdt je op de hoogte door actuele informatie, artikelen en nieuwsberichten over energiebesparing.

MKB-Nederland Rabobank webinar
Subsidies, Financiering
Terugkijken: webinar ‘Zo financier je verduurzaming’
Nieuws
Nieuw op DEB.nl: eenvoudig zoeken op specialisatie MKB Energieadviseurs
Nieuws
Nieuw op DEB.nl: stel je vraag via de eHelpdesk

Alle maatregelen op een rij

Energiebesparing kan eenvoudiger en duurzaamheid hoeft niet altijd geld te kosten, zolang je maar de juiste keuzes maakt. Graag helpen wij jou bij die keuzes. Bekijk in één overzicht welke energiebesparende maatregelen jouw bedrijf kan nemen.

Op de hoogte
blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang nieuws en kennisartikelen over duurzame energiebesparing.